Waar kunnen we je mee helpen?
Kan de betaling/facturatie via mij als behandelaar lopen?
Indien u zelf de cliënt wilt factureren zullen wij de rekening naar uw praktijk sturen.
Waar kan ik de prijzen van onderzoeken inzien?
De prijzen van de onderzoeken staan op onze webshop. De behandelaarsprijzen zijn alleen in te zien via ons Artemis Portaal.
Worden onderzoeken vergoed door de zorgverzekeraar?
Onderzoeken worden officieel niet vergoed door de zorgverzekeraar. Wij adviseren wel altijd na te checken bij uw zorgverzekeraar.
Wanneer moet het materiaal teruggestuurd zijn?
Wij adviseren altijd het materiaal na afname direct op te sturen via de post. De verkregen buizen en het andere afnamemateriaal is langer goed. Let altijd goed op de houdbaarheidsdatum van de buizen.
Kan ik een nabepaling uit hetzelfde bloed laten uitvoeren?
Indien de aanvraag via de webshop is gedaan kunt u het beste contact opnemen met onze administratie. Wij kijken dan of er nog genoeg materiaal is. Indien de aanvraag via uw behandelaar verloopt kan de behandelaar zelf een aanvraag indienen voor vervolgonderzoek.
Kan mijn medicatie invloed hebben op het onderzoek?
Ja, uw medicatie kan invloed hebben op de resultaten van het onderzoek, maar dit varieert van onderzoek tot onderzoek. Indien u niet zeker bent of de medicatie invloed zal hebben op het onderzoek kunt u dit navragen aan uw huisarts. Vermeld in twijfelgevallen altijd de medicatie bij de aanvraag.
Artemis Laboratory is niet verantwoordelijk voor resultaten die beïnvloed zijn door medicatie. De kosten voor het onderzoek worden daarom gewoon in rekening gebracht.
Is mijn materiaal wel aangekomen?
Benieuwd of uw materiaal is ontvangen? Neem dan contact op met onze administratie op het nummer 0495-545000 of vul ons contactformulier in.
Waar zie ik de status van mijn onderzoek?
Als u de bestelling heeft geplaatst via onze webshop krijgt u een bericht als de resultaten beschikbaar zijn. U kunt altijd contact op nemen met de administratie om een update te krijgen. Als de aanvraag is gedaan via ons Artemis Portaal kunt u contact opnemen met uw behandelaar om te zien wat de status is. Wij verstrekken in dit geval niet zelf de status van de resultaten.
Hoe lang duurt het voordat de resultaten beschikbaar zijn?
Wij streven ernaar om resultaten binnen 1-2 weken te kunnen verstrekken. Bij sommige onderzoeken of grote aanvragen kan dit langer duren. Wij vragen in deze gevallen voor uw begrip. U krijgt van ons een bericht als de uitslag gereed is.
Zijn de onderzoeken thuis uit te voeren?
Onderzoeken uit speeksel, ontlasting en urine kunnen thuis uitgevoerd worden. Voor bloedonderzoek moet er in veel gevallen geprikt worden door een externe prikpoli. Als dit niet het geval is ontvangt u een priksetje om middels een vingerprik bloed af te nemen.
Hoe vraag ik een onderzoek aan?
Als particulier kunt u onderzoeken aanvragen via onze webshop.
Als behandelaar kunt u onderzoeken aanvragen via het Artemis Portaal. Indien u geen toegang heeft tot het behandelaars platform: Klik dan hier. Gelieve een onderzoek aanvragen zonder gebruik te maken van het Artemis Portaal? mail dan naar onze klantenservice info@artemislab.nl.
Kan ik voor buitenlandse patiënten onderzoeken aanvragen?
Ja, het is mogelijk om voor cliënten in het buitenland onderzoeken aan te vragen. Let hierbij wel op dat er eventueel extra verwerkingskosten aan de aanvraag verbonden kunnen worden. Onderzoeken waarvan het materiaal binnen bepaalde tijd binnen moet zijn kunnen niet altijd aangevraagd worden.
Hoe word ik een prikpunt?
Wilt u ook op onze website met uw prikpunt vermeld worden? Dan stuurt u een bericht naar onze administratie. Vermeld daarbij de adresgegevens, eventuele instructies en de kosten voor de cliënt.
Waar kan ik mijn patiënten laten prikken?
Het plannen van een afspraak is makkelijk. Via deze link kan de patiënt gemakkelijk een prikafspraken maken bij een van onze samenwerkende prikpunten over het hele land.
Toch geen locatie in de buurt? Dan kunt u ook gebruikmaken van PMO waar wij mee samenwerken. De kosten hiervoor factureren wij altijd door.
Hoe kan ik op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Blijf altijd op de hoogte van ontwikkelingen binnen Artemis Laboratory door u in te schrijven voor onze nieuwsbrief. Dit kan via de balk onderin het scherm of via onze administratie.
Is Artemis Laboratory geaccrediteerd?
Wij mogen met trots zeggen dat Artemis Laboratory is geaccrediteerd volgens de ISO 9001.
Kan ik de resultaten ook per post ontvangen?
Met oog op het milieu hebben wij besloten dat resultaten alleen nog opgevraagd kunnen worden via de mail of via het Artemis Portaal. Alleen bij uiterste uitzondering kunnen wij tegen een betaling een resultaat per post verzorgen.
Kunnen jullie onderzoeken verder toelichten?
Indien er vragen zijn omtrent het aanbod van de onderzoeken kunnen wij deze behandelen, zolang de vragen geen betrekking hebben op advies voor de cliënt. Daarnaast hebben wij een downloadsectie waarin u informatie kunt downloaden vinden. Staat het onderzoek waar u een vraag over heeft hier niet tussen? Neem dan contact u met onze administratie.
Kan ik een aanvraag indienen zonder het portaal te gebruiken?
Indien u geen interesse heeft in het Artemis Portaal kunt u ook los standaardsetjes opvragen met bijhorende formulieren. Let wel op dat handmatige aanvragen langer duren om te verwerken en hier mogelijk extra kosten bijkomen.
Onze aanvraagformulieren zijn op te vragen via onze administratie.
Hoe kan ik een overeenkomst aangaan?
Om gebruik te maken van onze artsen stempel dient u een overeenkomst aan te gaan. U gaat automatisch akkoord met deze overeenkomst als u een account maakt voor het Artemis Portaal. Indien u geen gebruik wilt maken van het Portaal dient u een mail te sturen naar info@artemislab.nl met daarin uw aanvraag.
Hoe dien ik een aanvraag in?
Een aanvraag kan worden ingediend via ons Artemis Portaal. Hierin kunt u met alle gemak onderzoeken aanvragen, bijhouden en de resultaten ontvangen in één makkelijk te gebruiken portaal. Een account aanmaken is simpel en kan door elke behandelaar aangevraagd worden.
Waarom gaat mijn uitslag naar de behandelaar?
Als u ervoor kiest om een onderzoek via uw behandelaar aan te vragen, zullen de resultaten altijd via de behandelaar gaan. Zodra de behandelaar de resultaten met u besproken heeft óf toestemming geeft om deze te versturen, zullen wij de resultaten ook naar u kunnen toesturen.
Naar welk prikpunt kan ik voor bloedafname?
Er zijn verschillende prikpunten in Nederland waar u een bloedafname kunt laten uitvoeren. Op deze pagina vind u een lijst van onze prikpunten.
Is het verplicht om via een arts/behandelaar een onderzoek aan te vragen?
De onderzoeken die beschikbaar zijn in de webshop zijn aan te vragen zonder een arts of behandelaar. Wel raden wij altijd aan om vragen over de resultaten te bespreken met een behandelaar.
Waarom zijn niet alle onderzoeken op de webshop beschikbaar?
Om onze webshop zo gebruiksvriendelijk te maken zijn sommige onderzoeken niet beschikbaar zonder een behandelaar. De reden hiervoor is de complexiteit van sommige resultaten. Indien er interesse is om een onderzoek toe te voegen aan de webshop zullen we dit altijd overwegen.
Hoe kan ik via mijn behandelaar een onderzoek aanvragen?
Als u een onderzoek wilt aanvragen via uw behandelaar moet de behandelaar dit zelf aanvragen. Dit kan hij of zij doen via ons speciale Artemis Portaal of via de mail info@artemislab.nl.
Klik hier om naar de Artemis Portaal te gaan.
Wat moet ik doen als ik vragen heb over mijn uitslag?
Helaas mogen wij als laboratorium alleen informatie over de onderzoeken verstrekken. Inhoudelijke vragen, adviezen of behandelplannen worden niet door ons in behandeling genomen. Hiervoor dient u contact op te nemen met uw behandelaar.
Kan ik als ik niet woonachtig ben in Nederland ook een analyse aanvragen
Via onze webshop kunt u ook in het buitenland gemakkelijk een onderzoek aanvragen, zolang u beschikt over een van de betaalmogelijkheden.
Hoe stuur ik het materiaal terug?
Het materiaal kunt u samen met het formulier in de voorgefrankeerde envelop doen. Deze kan zo de brievenbus in. U kunt ook kiezen om het materiaal bij ons laboratorium af te leveren. Dat kan op het volgende adres:
Pro Health Medical
Pannenweg 313
6031RK Nederweert
Afgeven bij een PostNL punt is ook een mogelijkheid.
Hoe vraag ik een testkit aan?
Een analyse is voor particulieren alleen te koop via de webshop. U krijgt een testkit thuisgestuurd met alle benodigde materialen voor de afname. Indien u een analyse niet via de webshop wilt bestellen dient de aanvraag via een behandelaar te gaan.
Mocht je nog vragen hebben neem gerust contact met ons op
-
Adres Pannenweg 313,
6031 RK Nederweert -
Telefoonnummer +31 (0)495 545 000
-
E-mail info@artemislab.nl